loading...
فروشگاه ایران صنعت | خرید و فروش بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی | الکتروموتور | پمپ کف کش | موتور برق
ادمین بازدید : 79 شنبه 08 دی 1397 نظرات (0)

 

دیزل ژنراتور ولو

در ابتدا تعریف مختصری از دیزل ارائه می دهیم.دیزل در فرهنگ عامه ایران به کلیه موتور های احتراق داخلی و گاهاً خودروهایی گفته می شود که با سوخت گازوئیل کار می کنند.

موتور های گازوئیلی اغلب در ماشین آلاتی استفاده می شود که ماهیت قدرت در آنها بسیار اهمیت دارد. شاید به همین علت است که کمپانی پرکینز عنوان “قلب تپنده هر ماشین بزرگ” را برای خود انتخاب کرده است. لیفتراک ها، لدرها، بلدوزر ها، غلتک ها، دستگاه های خردکننده الوار، ماشین آلات معدنی و راه سازی و بسیاری از ماشین آلات سنگین از موتور گازوئیلی به عنوان منبع قدرت خود استفاده می کنند. یکی از مباحث مهم هم قیمت دیزل ژنراتور ولو می باشد که در مباحث بعدی مفصل صحبت می کنیم.
یکی از زمینه های کاربردی دیزل ژنراتور ولو در صنعت، تولید برق Power Generation می باشد. این رده از موتور های دیزل را می توان معمولاً از حرف G استفاده شده در نام آنها شناسایی کرد. به عنوان مثال می توان مدل 4016TAG1A پرکینز و مدل QSK60-G3 کامینز هر دو با قدرت 2000KVA و بالاترین موتور ولوو TWD1643GE با ماکزیمم قدرت 700KVA اشاره نمود. دور ثابت از اصلی ترین تفاوت موتور های گازوئیلی مخصوص صنعت برق با سایر موتور های گازوئیلی است.امروزه صنعت دیزل به عنوان تامیین کننده اصلی نیروی پیشران و مولد مکانیکی صنعت دیزل ژنراتور پرکینز در حال فعالیت است. گسترش فعالیت ها، نیاز روز افزون جوامع به انرژی و به خصوص برق دیزل ژنراتور ها را به عنوان رکن جدانشدنی کلیه صنایع و مجموعه های کوچکنموده است. از جمله مراکز وجود آن ها بدون منبع برق پشتیبان غیر قابل تصور می باشد می توان به نمونه های زیر اشاره کرد: (Data Center) مراکز اطلاعاتی، مراکز انفورماتیک، شبکه های تلفن همراه، پایگاه های نظامی، مراکز رفاهی، تفریحی و تجاری همچون هتل ها، سالن های ورزشی، فرودگاه ها و … می باشد.

منبع: لینک منبع ، لینک منبع

ادمین بازدید : 129 شنبه 08 دی 1397 نظرات (0)

 

 

پمپ کفکش راد

پمپ کف کش راد یا پمپ EPS از لحاظ ساختاری همانند پمپ های توربین عمودی می باشد. اساسا یک موتور الکتریکی، پمپ را به حرکت در می آورد و انرژی جنبشی سیال را افزایش می دهد پمپ کف کش شامل یک پمپ گریز از مرکز به همراه شفت عمودی  می باشد که فشار سیال خروجی به چرخش پروانه ها وابسته است. در پمپ کف کش از آب بندی مکانیکی استفاده می کنند که آب به داخل موتور نفوذ نکند. پوسته موتور و پمپ از آلیاژ آلومینیوم و پروانه و درپوش پمپ از چدن داکتیل وشفت از فولاد ضدزنگ 303 و کلیه پیچ های از فولاد ضدزنگ می سازند که مقاومت آنرا در مقابل خوردگی چندین برابر افزایش میدهد. تلاش شده که قیمت پمپ کف کش راد به صرفه تر از محصولات دیگر در همین زمینه باشد.

نکات اجرایی پمپ کف کش راد

  1. در هنگام راه اندازی پمپ کفکش و لجن کش از میزان ولتاژ برق اطمینان لازم را بدست آورید
  2. دینام موتور در پمپ کف کش و یا الکترو موترها، توسط سیالی که پمپ می شود خنک می گردد.
  3. برای انتخاب صحیح نوع پمپ کف کش و لجن کش با نگاهی به نمودار هد و دبی پمپ می توان پمپ کف کش مناسب را بیابید.
  4. پمپ کف کش تک مرحله ای برای چاه هایی تا قطر 12 inمناسب است.
  5. قبل از راه اندازی پمپ کف کش، محل مشخص شده بر روی پمپ را از آب پر کنید.

پمپ کفکش راد به 2 نوع تک مرحله ای و چند مرحله ای تقسیم بندی می شود، که به توضیح مختصری از ان ها می پردازیم.

پمپ تک مرحله ای:

زه کشی و پمپاژ

مناسب برای پمپاژ آب، مصارف خانگی، آبیاری های كوچك

در صنایع همچون پمپاژ کردن دوغاب

تخليه آب چاه و مخازن و کف استخرها

فواره ها و تخلیه آب در ساختمانهـا، آب های صنعتی، گلخانه ها،  مزارع،  باغات

پمپ چند مرحله ای:

به علتی که این نوع پمپ ها قابلیت کار در دبی ها و عمق ها مختلف را دارند عموما برای پمپاژ آب و نفت از چاه های عمیق استفاده می شود

منبع: لینک منبع ، لینک منبع

 

ادمین بازدید : 120 پنجشنبه 06 دی 1397 نظرات (0)

 

 

بوستر پمپ آتش نشانی

در تمامی سیستم های آتش نشانی استاندارد برای  تامین آب جعبه های آتش نشانی، هوزریل ها، اسپرینکلرها و .... ازبوستر پمپ آتش نشانی استفاده می شود ، یکی ازبزرگترین مشکلات که در سیستم آبرسانی شهری و آب مصرفی خانگی ساختمان ها وجود دارد، تنظیم فشار آب داخل لوله ها می باشد. که بر اساس استانداردهای سازمان آتش نشانی میزان هد و دبی آن ها تعیین می شود. تامین آب بوستر پمپ آتش نشانی از منبع ذخیره آب آتش نشانی است  که این منبع  معمولا باید  بصورت مشترک با آب مصرفی در نظر گرفته می شود. محل نصب بوستر پمپ آتش نشانی, و قطعاتی از آن که در خطر احتمال آتش سوزی هستند را با مصالح مناسب عایق بندی کنید. در تهیه و  ساخت بوستر پمپ آتش نشانی از پمپ های دور ثابت استفاده می شود به این منظورکه در هنگام مهار کردن حریق آب می بایست از اول با حداکثر فشار از اسپیرکلرهد و جعبه آتش نشانی خارج شود هم چنین به دلیل استفاده از بوستر پمپ آتش نشانی فقط در هنگام آتش سوزی، استفاده از پمپ دور متغیر اقتصادی نبوده پس از پمپ دور متغیر در (راه اندازی آرام الکتروموتور می شود) استفاده نمی شود.

توان یا آمپر را می توان گفت که از مهمترین عامل های اندازه گیری می باشد. نکته دیگر این است که فشار مکش با فشار سنج اندازی گیری می شود. 

مورد دیگر جهت نصب الکترو پمپ ها بوستر پمپ آبرسانی می باشد.بوستر پمپ آبرسان  از اجزایی مانند شاسی ، در جهت نصب الکتروپمپ‌ های بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر استفاده می گردد .نوع شاسی مورد نیاز بنا بر ظرفیت و ابعاد و مشخصات و مدل پمپ ها متفاوت می باشد.  پس از ساخت شاسی اصلی به رنگ پودری الکترو استاتیک آغشته میگردد. 

در واقع با افزایش فشار نیز یک یا چند الکترو پمپ به همان ترتیب که روشن شده اند، خاموش می شوند. بوسترپمپ ها از نقطه نظر تثبیت فشار به بوسترپمپ دور ثابت و بوسترپمپ دور متغیر طبقه بندی می شوند.برای افزایش ظرفیت بو ستر پمپ آبرسانی از برخی پارامترها استفاده می شود.

می توانیم بگوییم که اطلاع پیدا کردن از اینکه که اطلاع از قیمت بوستر پمپ آتش نشانی را به آسانی می توان به صورت دقیق پیدا کرد، امروزه به راحتی قابل دسترسی است.

منبع: لینک منبع ، لینک منبع

ادمین بازدید : 92 پنجشنبه 06 دی 1397 نظرات (0)

 

 

الکترو موتور زیمنس 

الکتروموتور دستگاهی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند ویکی از مهم ترین پیشرفت ها در زمینه های مهندسی و تکنولوژی بعد ازاختراع برق می باشد .

از ویژگی های الکترو موتور زیمنس می توان به ضد آب بودن و صرفه جویی در انرژی اشاره کرد.

کاربرد الکتروموتورها :

صنایع کشاورزی ، صنایع معدن و سیمان ، صنایع کشاورزی ، صنایع دارویی ، صنایع غذایی ، صنایع خودرو سازی ، صنایع پتروشیمی

چگونگی انتخاب الکتروموتور :

  • میزان ولتاژ
  • شدت جریان
  • گشتاور
  • میزان فرکانس
  • سایز موتور

از جمله محصولات الکتروموتور ویدفکتور با کاربری های مختلف می توان به موارد زیر اشاره نمود:
الکتروموتور، الکتروموتور ضد انفجار، الکتروموتور کولری، الکتروموتور دو دور، الکتروموتور اسلیپ رینگ، الکتروموتور دریایی، الکتروموتور دالاندر، واردات الکتروموتور، فروش الکتروموتور، قیمت الکتروموتور، الکتروموتور چینی، الکتروموتور اروپایی، الکتروموتور پایه دار، الکتروموتور فلچ دار، الکتروموتور عمودی،  الکتروموتور توان بالا، الکتروموتور ۱۴۵۰ دور، الکتروموتور ۲۹۰۰ دور، الکتروموتور ۱۴۰۰ دور، الکتروموتور ۱۵۰۰ دور، الکتروموتور ۳۰۰۰ دور، الکتروموتور سیم پیچ مس، الکتروموتور کوچک، الکتروموتور DC، الکتروموتور AC، الکتروموتور توان بالا، الکتروموتور ایرانی، نمایندگی موتوژن، نمایندگی الکتروموتور جمکو،  الکتروموتور ارزان قیمت، الکتروموتور افقی، الکتروموتور موتوژن، الکتروموتور جمکو، الکتروموتور زیمنس، نمایندگی الکتروموتور موتوژن

 شكل كلي منحني‌هاي سرعت – گشتاور مشابه است ولي با مجذور ولتاژ تغيير مي‌نمايد.كنترل سرعت، با تغيير ولتاژ تغذيه به گونه‌اي انجام مي‌شود كه در سرعت مورد نظر گشتاور بار بوسيلة موتور تأمين مي‌شود. از آنجايي كه افزايش ولتاژ به بالاتر از ولتاژ نامي مجاز نمي‌باشد بنابراين در اين روش، افزايش سرعت تا سرعت نامي امكان‌پذير است.

در مورد قیمت الکترو موتور زیمنس می توان به ویژگی به صرفه بودن اشاره کرد.

منبع : لینک منبع ، لینک منبع

ادمین بازدید : 116 چهارشنبه 05 دی 1397 نظرات (0)

 

 

 

موتور برق بنزینی

 

موتور برق را می توان نوعی دیزل ژنراتور در نظر گرفت که وظیفه تامین انرژی الکتریکی را در مقیاس کوچک بر عهده دارند. موتور برق ها اونواع و اقسام مختلفی دارند که در ادامه مبحث به آن اشاره خواهد شد.اما موتور برق هایی که با بنزین کار می کنند موتوربرق بنزینی می نامند، چرا که دلیل اصلی نام گذاری آن ها تامین سوخت آن ها بوده که با بنزین است.

 موتور برق ها از پرکاربردترین وسایل می باشند، خصوصا در زمانی که در فضای شهر به دلالیل مختلف برق نداشته باشیم می توانیم از موتور برق بنزینی استفاده کنیم .

از موتور برق ها نه تنها در مصارف خانگی مثل منزل، ویلا و ... استفاده کرد، همچنین در صنعت و یا در کارگاه ها،دیتاسنتر ها، مراکز امنیتی و یا کفکش ها استفاده می شود.

از انواع موتور برق ها می توان به یکی ااز بهترین آن ها اشاره کرد و آن موتور برق هوندا می باشد.

یکی دیگه از انواع موتورها، موتورهای الکتریکی هستند.

موتورهای DC 

یکی از اولین موتورهای دوار ، اگر نگوییم اولین ، توسط مایکل فارادی در سال 1821م ساخته شده بود و شامل یک سیم آویخته شده آزاد که در یک ظرف جیوه غوطه‌ور بود، می‌شد. این موتور اغلب در کلاس های فیزیک مدارس نشان داده می‌شود یک آهنربای دائم در وسط ظرف قرار داده شده بود. وقتی که جریانی از سیم عبور می‌کرد، سیم حول آهنربا به گردش در می‌آمد و نشان می‌داد که جریان منجر به افزایش یک میدان مغناطیسی دایره‌ای اطراف سیم می‌شود..

موتور پله ای 

نوع دیگری از موتورهای الکتریکی موتور پله‌ای است، که در آن یک روتور درونی ، شامل آهنرباهای دائمی توسط یک دسته از آهنرباهای خارجی که به صورت الکترونیکی روشن و خاموش می‌شوند، کنترل می‌شود. اما موتورهای پله‌ای نسبتا کنترل شده ، می‌توانند بسیار آرام بچرخند. یک موتور پله‌ای ترکیبی از یک موتور الکتریکی DC و یک سلونوئید است. موتورهای پله‌ای کنترل شده با کامپیوتر یکی از فرمهای سیستم های تنظیم موقعیت است، بویژه وقتی که بخشی از یک سیستم دیجیتال دارای کنترل فرمان یار باشند. موتورهای پله‌ای ساده توسط بخشی از یک سیستم دنده‌ای در حالت های موقعیتی معینی قرار می‌گیرند.

منبع: لینک منبع، لینک منبع

ادمین بازدید : 82 چهارشنبه 05 دی 1397 نظرات (0)

 

 

موتور برق هوندا

در ابتدا به یک تعریفی از موتور برق می پردازیم و بعد به سراغ موتور برق هوندامی رویم.موتور برق دستگاهی است که با توجه به نوع سوخت مصرفی آن، با ایجاد یک نیروی محرکه به وسیله موتور و انتقال آن به قسمت ژنراتور دستگاه انرژی الکتریکی را تولید می کند. موتور برق های مختلفی از نظر نوع سوخت، تکنولوژی تولید برق، راحتی در حمل و نقل و ... به چندیدن دسته تقسیم می شود.موتور برق بنزینی یک نوع مولد برق محسوب می شود که از لحاظ کارایی همانند دیزل ژنراتور است با این تفاوت که در موتورهای بنزینی ، سوخت به کمک جرقه شمع مشتعل می شود.

موتور برق ها معمولا با توجه به میزان برقی که  تولید می کنند مورد خرید و فروش قرار می گیرند. در صورتی که اطلاعی از میزان برق مصرفی خود ندارید می توانید به جدول محاسبه میزان برق مصرفی مراجعه کنیدو توان مورد نیاز خود را محاسبه کنید. 

موتور برق هوندا مجهز به پنل ای وی آر AVR پنل و سیستم تولید برق اینورتر (بدون نوسان) جهت جلوگیری از نوسانات برقی است. این موتور برق دارای سیم پیچ مسی است. قابیلت تنظیم اتوماتیک دور موتور مناسب با توان خروجی دستگاه می باشد. 

قیمت موتور برق هوندا  بر اساس انواع و کاربردها و فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. لازم به ذکر است یکی از بهترین نمونه های موتور برق های موجود در بازار که می توان به آن اشاره کرد موتور برق هوندا می باشد. کیفیت، دوام، سرعت، قدرت و حجم موتور خوب و عالی از دلایل شناخته شدن و ترغیب افراد برای خرید موتور برق هوندا می باشد. موتور برق ها انواع متفاوتی دارد ولی می توان به دو نمونه از پرکاربردترین ها مانند موتور برق بنزینی و موتور برق هوندا اشاره کرد.

 اما یک یکی از نکاتی که باید در هنگام استفاده از موتور برق های بنزینی باید در نظر بگیریم این است که در موتور برق عمل احتراق بنزین موجب تولید گرما می شود ، پس  باید مکانی که موتور برق در آنجا قرار دارد حتما به گونه ای باشد ، که گرمای حاصل از موتورها به آسانی تهویه شود و موجب اتش سوزی نگردد.

منبع: لینک منبع ، لینک منبع

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 1,216
  • بازدید کلی : 6,409